GERÇEK MÜSLÜMAN İNSANLARIN ELİNDEN VE DİLİNDEN EMİN OLDUĞU İNSANDIR  

Menü
Site Haritası

İ ile başlayan hadisler

İman atmışveya Yetmiş Küsür Şubedir.

Hz Ebu Hureyre r.a dan Peygamber efendimiz s.a.v şöyle buyurdu:
الإِيمَانُ بِضْعٌ وَسَبْعُونَ أَوْ، بِضْعٌ وَسِتُّونَ شُعْبَةً، فَأَفْضَلُهَا قَوْلُ : لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ، وَأَدْنَاهَا إِمَاطَةُ الأَذَى عَنِ الطَّرِيقِ، وَالْحَيَاءُ شُعْبَةٌ مِنَ الإِيمَانِ
"İman altmış küsür diger hadiste yetmiş küsür şubedir en üstünü La ilahe illallah en aşağısı ise insanlara eza veren şeyleri yoldan kaldırmaktır, hayada imandan bir şubedir.
İmam Buhari, Sahihi Buhari hadis no 9; Imam Müslim, Sahihi Müslim hadis no 57-58; Tirmizi, Süneni Tirmizi hadis 2614; Ebu Davud,  Süneni Ebu Davud hadis no 4676; Nesai Süneni Nesai Kebir hadis no 11735-36-37. Sened ve Metin Müslime ait. Tirmizi hasen sahihtir dedi. Bu hadisin tüm tarikleri Abdullah bin dinar an Ebu Hureyre tarikiyle tahriç edilmiştir.

İman atmışveya Yetmiş Küsür Şubedir.

Hz Ebu Hureyre r.a dan Peygamber efendimiz s.a.v şöyle buyurdu:
الإِيمَانُ بِضْعٌ وَسَبْعُونَ أَوْ، بِضْعٌ وَسِتُّونَ شُعْبَةً، فَأَفْضَلُهَا قَوْلُ : لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ، وَأَدْنَاهَا إِمَاطَةُ الأَذَى عَنِ الطَّرِيقِ، وَالْحَيَاءُ شُعْبَةٌ مِنَ الإِيمَانِ
"İman altmış küsür diger hadiste yetmiş küsür şubedir en üstünü La ilahe illallah en aşağısı ise insanlara eza veren şeyleri yoldan kaldırmaktır, hayada imandan bir şubedir.
İmam Buhari, Sahihi Buhari hadis no 9; Imam Müslim, Sahihi Müslim hadis no 57-58; Tirmizi, Süneni Tirmizi hadis 2614; Ebu Davud,  Süneni Ebu Davud hadis no 4676; Nesai Süneni Nesai Kebir hadis no 11735-36-37. Sened ve Metin Müslime ait. Tirmizi hasen sahihtir dedi. Bu hadisin tüm tarikleri Abdullah bin dinar an Ebu Hureyre tarikiyle tahriç edilmiştir.

''İmanın tadına ermek isteyen insanları yalnız Allah rızası için sevsin

Hz Ebu Hureyre r.a dan Peygamber efendimiz s.a.v şöyle buyurdular:
مَنْ سَرَّهُ أَنْ يَجِدَ طَعْمَ الإِيمَانِ فَلْيُحِبَّ الْمَرْءَ لا يُحِبُّهُ إِلا لِلَّهِ
''İmanın tadına ermek isteyen insanları yalnız Allah rızası için sevsin'' Tahavi, Müskilil Eser hadis no: 3220; İmam Ahmed, Müsned hadis no: 7769; İshak bin Rahuvey, Müsned hadis no: 311; İbn Cad, Müsned hadis no: 1462; Hakim, Müstedrek hadis no: 7393; Beğavi, Şerhus Sünne hadis no: 3374. Hakim isnadı sahihtir dedi. Lakin hadis bu tarikten hasendir.

İlmin fazileti, ibadetin faziletinden daha çoktur

Hz Huzeyfe b Yemani radıyallahu anhu dedi ki: Resülullah (sallallahu aleyhı veselem) şöyle buyurdu:
فَضْلُ الْعِلْمِ خَيْرٌ مِنْ فَضْلِ الْعِبَادَةِ وَخَيْرُ دِينِكُمُ الْوَرَعُ
İlmin fazileti, ibadetin faziletinden daha çoktur. Dininizin en hayırlı yönü ise veradır”. Taberani, eİ-Mu'cemu'l-Evsat hadis no: 3960; Hakim, Müstedrek hadis no: 288; Beyhaki, Medhal hadis no: 344. Münziri dedi ki: Bezzar hasen isnadla rivayet etmiştir. El-Bani hadis sahih li ğayrihidir dedi.

İlim iki türlüdür faydalı ve zararlıdır

Cabir bin Abdullah r.a dedi ki: Resulullah (s.a.v.) buyuruyor ki: الْعِلْمُ عِلْمَانِ : فَعِلْمٌ فِي الْقَلْبِ وَذَلِكَ الْعِلْمُ النَّافِعُ، وَعِلْمٌ عَلَى اللِّسَانِ وَتِلْكَ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَى ابْنِ آدَمَ İlim iki kısımdır. Kalbde olan ilim. Faydalı olur, onu amele sevkedir (kendisi ile amel edilen ilim). Dilde kalan ilim (bu dilde kalıp amel edilmediği için), Allah ademoğlunu bununla sorumlu tutacaktır (Bildiklerinle nçin amel etmedin diye)". Hatib el-Bağdadi, Tarihul Bağdat hadis no: 1580; İbn Mübarek Zühd hadis no: 1146; Darimi, Sünen hadis no: 368. Hadis sahihtir. Hatip hasen olarak, İbn Mübarek Hasan Basriden  hasen isnadla mürsel olarak ve Darimi ise Hasan Basri’den sahih mürsel olarak rivayet etmiştir.

İslam cemaatini terkeden islam bağını koparmış olur

Hz Ebu Zer r.a dedi ki: Peygamber efendimiz s.a.v şöyle buyurdular:
مَنْ فَارَقَ الجَمَاعَةَ شِبْراً فَقَدْ خَلَعَ رِبْقَةَ  الإِسْلاَمِ مِنْ عُنْقِهِ
"Kim cemaat'(imiz)den bir karış uzaklaşırsa (kendini dine bağlayan) İslâm bağını boynundan çıkarıp atmış olur" Ebu Davud, Sünne 30, (4758); Tirmizî, Emsal 3, (2867). Hakim, Müstedrek hadis no 401.
Burada kasdedilen itikadi cemaattir iman esaslarından birini ret ederek bu konuda kuran sünnet ve icma ile sabit olan iman esaslarından ayrılma manasında cemaatten ayrılan küfre düşer.

Yorumlar - Yorum Yaz
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam42
Toplam Ziyaret553032
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar32.222232.3513
Euro35.110935.2516
Saat
Hava Durumu