GERÇEK MÜSLÜMAN İNSANLARIN ELİNDEN VE DİLİNDEN EMİN OLDUĞU İNSANDIR  

Menü
Site Haritası

H ile başlayan hadisler

Hakkımda, Hıristiyanların Meryem oğlu İsa'ya yaptıkları  aşırı övgülerde bulunmayın

Hz. Ömer (radıyallahu anh)'in şöyle söylediğini işittim: ."Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ı dinledim diyordu ki: لَا تُطْرُونِي كَمَا أَطْرَتِ النَّصَارَى ابْنَ مَرْيَمَ فَإِنَّمَا أَنَا عَبْدُهُ، فَقُولُوا : عَبْدُ اللَّهِ وَرَسُولُهُ "Hakkımda, Hıristiyanların Meryem oğlu İsa'ya yaptıkları  aşırı övgülerde bulunmayın.  Şurası muhakkak ki ben bir kulum. Benim için "Allah'ın kulu ve elçisi" deyin." Buhari, Enbiya 44; Darimi, Sünen hadis no: 2784; İmam Ahmed, Müsned hadis no: 155; İbn Hibban ;Sahih hadis no: 6239.

Hakim içtihad eder ve isabet ederse kendisine iki ücret (sevap) verilir

Hz Amr İbnu'l-As radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah buyurdular ki:
إذَا اجْتَهَدَ الْحَاكِمُ فَأصَابَ فَلَهُ أجْرَانِ، وَإنِ اجْتَهَدَ فأخْطَأ فَلَهُ أجرٌ     
"Hakim içtihad eder ve isabet ederse kendisine iki ücret (sevap) verilir. Eğer içtihad eder ve hata edese ona bir ücret vardır." Buhari, İ'tisam 21; Müslim, Akdiye 15, (1716); Ebu Dâvud, Akdiye 2, (3574); Tirmizî, Ahkâm 2, (1326); Nesai, Kaza 3, (8, 224).
AÇIKLAMA:
1- Alimler bu hadisten, alim kimsenin âdabına uygun şekilde içtihad yaptıktan sonra, isabet edemeyip, hataya düştüğü için hükümünün veya fetvasının reddedilmiş olmasından günaha girmeyeceği hükmünü çıkarmışlardır. "Bilakis, derler, eğer iyi niyetle bütün gayretini ortaya koymuşsa ücrete mazhar olur, eğer isabet etmişse ecri katlanır. Ancak hakkında ilmi bulunmayan bir meselede cüret edip, ileri atılır, hüküm veya fetva vermeye kalkarsa günahkâr olur."
İbnu'l-Münzir der ki: "Hâkim, içtihadı bildiği halde içtihad ederek hata yaparsa ücrete mazhar olur. Ama alim olmazsa ücret almaz."

Hangi Amel Daha Üstündür

Hz Ebu Hureyre r.a dan Peygamber efendimiz s.a.v şöyle rivayet etti:
Peygamberimize sordular hangi amel daha üstündür? Peygamberimiz şöyle buyurdu:
سُئِلَ أَيُّ الْعَمَلِ أَفْضَلُ فَقَالَ إِيمَانٌ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ قِيلَ ثُمَّ مَاذَا قَالَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ قِيلَ ثُمَّ مَاذَا قَالَ حَجٌّ مَبْرُورٌ
Allah'a ve Rasülüne İmandır. adam dediki: sonra nedir? Peygamberimiz: Allah yolunda cihadtır. dedi Adam dediki: sonra nedir? Peygamberimiz kabul edilmiş hactır' buyurdu. İmam Buhari, Sahih hadis no 26; Imam Müslim, Iman. Metin Buharinin.

Hayrı ve şerri ile Kadere iman etmedikmedikçe iman etmiş olamaz

Hz. Cabir (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:

لَا يُؤْمِنُ عَبْدٌ حَتَّى يُؤْمِنَ بِالْقَدَرِ خَيْرِهِ وَشَرِّهِ

"Kul, hayrıyla, şerriyle kadere inanmadıkça, iman etmiş olmaz. İmam Ahmed, Müsned hadis no: 6810; Taberani, Mucemül Evsat hadis no: 7228. Hadis hasendir.

Haya İmandandır

Hz Abdullah bin Ömer r.a dedi ki: Peygamber ensardan bir adamın üzerine geldi o kardeşine haya hakkında nasihatta bulunuyordu Peygamber efendimiz s.a.v şöyle buyurdular:

دَعْهُ فَإِنَّ الْحَيَاءَ مِنَ الْإِيمَانِ

''Onu bırak muhakkak ki, haya imandandır'' demiştir. İmam Buhari, Sahih hadis no 24; İmam Müslim, Sahihi Müslim hadis no 59; Tirmizi, Süneni Tirmizi hadis no 2615.

Helal yiyen Sünnete uyan ve Şerrinden emin olunan cennete girer

Hz Ebu Said el-Hudri r.a dedi ki: Resülullah s.a.v şöyle buyurdu:

مَنْ أَكَلَ طَيِّبًا وَعَمِلَ فِي سُنَّةٍ ، وَأَمِنَ النَّاسُ بَوَائِقَهُ دَخَلَ الْجَنَّةَ "، فَقَالَ رَجُلٌ : يَا رَسُولَ اللَّهِ، إِنَّ هَذَا الْيَوْمَ فِي النَّاسِ لَكَثِيرٌ، قَالَ : " وَسَيَكُونُ فِي قُرُونٍ بَعْدِي
Bir kimse helal yer sünnete uygun amel isler ve insanlar o kimsenin serrinden emin olurlarsa cennete girer ashap ya rasülullah bugün böyle kisiler coktur efendimiz benden sonraki topluluklarda olacak diye cevap verdi. Tirmizi, Sünen hadis no: 2457; Hakim, Müstedrek hadis no: 7140; Taberani, Mucemül Evsat hadis no: 3636. Tirmizi gariptir dedi sebep ravi Ebu Bişrin meçhulü ayn olmasıdır. Hakim ise isnadinin sahihtir dedi.

Her duyduğunu Anlatmak Yalan Olarak yeter

Hz Ebu Hureyre r.a dedi ki: Resülullah sallallahu aleyhi vesellem şöyle buyurdu:

كَفَى بِالْمَرْءِ كَذِبًا أَنْ يُحَدِّثَ بِكُلِّ مَا سَمِعَ

Kişinin her duyduğunu anlatması, ona yalan olarak yeter. İbn Ebu Şeybe, el-Musannef 8/408; Müslim, 1/5; Ebu Davud H nu 4992; Hakim, el-Müstedrek 1/112.




Yorumlar - Yorum Yaz
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam32
Toplam Ziyaret553022
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar32.222232.3513
Euro35.110935.2516
Saat
Hava Durumu