EGEMENLİK KAYITSIZ ŞARTSIZ ALLAH'A MAHSUSTUR  

Menü
Site Haritası

Leyyin Zaif Hadisler


Hz Abdullah İbnu Amr radıyallahu anhüma dedi ki: Resulullah aleyhissalatu vesselam şöyle buyurdu:

لَا تَزَوَّجُوا النِّسَاءَ لِحُسْنِهِنَّ ، فَعَسَى حُسْنُهُنَّ أَنْ يُرْدِيَهُنَّ، وَلَا تَزَوَّجُوهُنَّ لِأَمْوَالِهِنَّ، فَعَسَى أَمْوَالُهُنَّ أَنْ تُطْغِيَهُنَّ، وَلَكِنْ تَزَوَّجُوهُنَّ عَلَى الدِّينِ، وَلَأَمَةٌ خَرْمَاءُ سَوْدَاءُ ذَاتُ دِينٍ أَفْضَلُ

"Güzellikleri sebebiyle kadınlarla evlenmeyin. Çünkü güzelliklerinin onları (kibir ve gurur sebebiyle) alçaltacağından korkulur. Onlarla mal ve mülkleri sebebiyle de evlenmeyin, zira mal ve mülkün onları azdıracağından korkulur. Fakat onlarla diyaneti esas alarak evlenin. Yemin olsun, burnu kesik, kulağı delik siyahi dindar bir köle (dindar olmayan hür kadınlardan) efdaldir."
İbn Mace, Sünen Hadis no: 1849. Abdurrahman bin Ziyad elİfrikiyyi dışındaki ravilerin tamamı sikadır. Hadisin hafif zayıf olmasının sebebi ravi Abdurrahman bin Ziyad hafıza yönünden gevşek olduğu için zayıftır denmiştir ihtiyat için şayet hadisin bir şahidi olsaydı hasen derecense çıkacaktı şahidi olmadığı için hafif zayıftır. Bu tür hadislere leyin zaif denir. Bu tür ravilere leyyinül hadis denir.

Daha iyi anlaşılması için ikinci misali senediyle veriyorum:

 أَخْبَرَنَا قُتَيْبَةُ، قَالَ: حَدَّثَنَا دَاوُدُ وَهُوَ ابْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْعَطَّارُ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُثْمَانَ بْنِ خُثَيْمٍ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ K قَالَ: " إِنَّ مِنْ خَيْرِ أَكْحَالِكُمُ الْإِثْمِدَ، إِنَّهُ يَجْلُو الْبَصَرَ، وَيُنْبِتُ الشَّعَرَ ". أَبُو عَبْد الرَّحْمَنِ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ
عُثْمَانَ بْنِ خُثَيْمٍ لَيِّنُ الْحَدِيثِ

5024- İbn Abbas (r.a)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v) şöyle buyurdu: “Gözünüze çekeceğiniz en iyi sürmeniz “İsmid” isimli olanıdır. Çünkü o gözleri parlatır, kirpikleri büyültür.” Nesai, Zineh 28 Hn 5113; İbn Mace, Tıb: 25; Ebû Davud, Tıb: 14) Hadisin senedindeki ravilerden Abdullah b. Osman b. Hüseym hariç hepsi sikadır. Abdullah b. Osman b. Huseym ise hafızası gekşekliği yüzünden hadisciler onu makbul ravi olarak değerlendirmişler. Makbul kabul edilen raviye leyyinül hadis derler. rivayet ettiği hadise ise leyyin hadis derler.

 

 


Yorumlar - Yorum Yaz
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi2
Bugün Toplam170
Toplam Ziyaret347485
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar5.74305.7660
Euro6.33076.3561
Saat